Seiring Sejalan...

Seiring Sejalan... menongkah arus dunia... meredah lautan...di manakah penghujungnya?? kepadamu Yang Esa..

Monday, July 17, 2006

My New Life

Fuh lama sungguh x apdet blog ni ek? Dari mula2 dpt keje n sampai dah tkr tpt keje baru la! hehe...sorila kwn2 x tersempat menulih..ni sib baik baru dpt pc n blm start dpt keje, dpt keje nak kena wat nanti siap la!

FYI, aku baru start keje kat Sime Engineering Sdn Bhd, kat USJ, as an Instrument Engineer, aku lps ni involve ngan Qatar Petroleum nye project tp so far aku tak wat pape lg la...cuma adala tlg2 sket review drawing n wat instrument index utk ONGC india nye project. So skang ni aku stay kat Apartment Subang Permai, yg actually dkt gak ngan tpt keje aku, tp kalo ada keta la... naik bas jadi jauh sbb bas tu pusing2 tah mana2 ceruk dulu baru sampai opis aku! hampeh!

Huh umah aku tu horror betul la..penuh ngan Indons, Nepalians and Banglas.... eeee... menakutkan betul la! aku lak dok ground floor, sampai takleh buka tingkap langsung, diorg selalu lepak dpn tingkap bilik aku! Sesak nafas aku!! Dahla 1st day ladi selipar rm10 aku yg baru beli kat uptown kene rembat! Mudenaiyer!

Psl keje aku ni, takleh nak komen sgt lg, sbb blm start wat keje sgt lagi, tp aku pueh ati aa drpd keje lama aku dulu, more challenging sbb aku btl2 wat engineering skrg, tak mcm dulu wat sales, tahu technical pun limited, so i think i've made a wise decision!

oh ye, dulu aku keje as a Technical Sales Engineer kat 1 company vendor ni kat Pekeliling, my 1st job, not bad... kinda like it! lebey enjoy aa keje gitu, sempat gak aa merasa gi Germany n Paris! tp in term of knowledge...kureng sket aa...

okla, nanti citer lagi, nak gi jumpa bos cari keje pape yg leh wat, boring aaa!
Take care guys!

Ciao!

5 Comments:

Post a Comment

<< Home